Tisková zpráva z obchodní mise do USA 2024
Název akce: Návštěva Design Week San Francisco, veletrh NeoCon Chicago
Termín: 6. června 2024 – 16. června 2024
Zúčastnění členové konsorcia FGOI: Klastr českých nábytkářů
Firma (člen klastru): Ing. Iva Bastlová, Dis. (https://ivabastlova.cz/)
Návštěva Design Week v San Franciscu probíhala od 7. do 10. června 2024. Zúčastnili se jí pouze zástupci KČN.
8.června 2024 – Výstava „Bay Area Made: Product Design Stories“
Studio Gantri otevřelo výstavu „Bay Area Made: Product Design Stories“, která představila produkty od více než 30 nejlepších tvůrců z oblasti Bay Area a příběhy, které za nimi stojí. Bay Area Made je komunita tvůrců zaměřených na hodnoty jako řemeslná zručnost, kvalita, dobrý design, inovace a udržitelnost. Výstava zahrnovala zavedené i začínající značky z oblastí, jako je domov a zahrada. Produkty byly vystaveny spolu s příběhy, které poskytovaly pohled do zákulisí jejich výroby.
9.června 2024 – Návštěva showroomů zapojených do Design Week
Prohlídka designu nábytku a produktového designu.
10.června 2024 – Budoucnost propojení komunit prostřednictvím kreativní technologie
Agentura On Board Experiential (OBE) představila svou činnost, kdy více než 30 let vytváří smysluplné a silné zážitky pro značky jako Nike, Salesforce, Meta, J.P.Morgan Chase & Co. nebo Sephora. Diskutovalo se o tom, jak nové technologie formují budoucnost 360stupňového designu zážitků. Byly zkoumány nové možnosti využití rozšířené a smíšené reality, stejně jako virtuální platformy, jako je Roblox a Fortnite, pro oslovení a zapojení komunit. Prezentovány byly případové studie, které ukázaly, jak kreativní technologie nejlépe využít pro budování spojení mezi komunitami.
Návštěva veletrhu NeoCon 11.–12. června 2024
Člen klastru, Iva Bastlová, se zúčastnila veletrhu NeoCon spolu se zástupci Klastru českých nábytkářů.
NeoCon je od roku 1969 považován za nejvýznamnější platformu a událost roku v oblasti komerčního designu. Nabízí prostor pro inovace a představuje nápady, které ovlivňují současné i budoucí prostředí. Hlavní výrobci i nově vznikající firmy zde prezentovali tisíce nových produktů a služeb z oblastí jako nábytek, textilie, podlahy, interiérové stavební produkty, interiérové povrchové úpravy a technologie.
NeoCon zahrnoval také špičkové vzdělávací a inspirační programy, které přinášely odborné poznatky o nejdůležitějších tématech v oboru.
Během veletrhu proběhl doprovodný program, jehož součástí byla účast KČN nebo jeho členů na:
- BIFMA + ACT | Dokonalá souhra textilií a nábytku – Diskuze mezi průkopníky v oblasti textilií a nábytku se zaměřením na roli textilií v designu a výkonu produktů. Témata zahrnovala design textilií, inovace v materiálech, technologii a udržitelnost, aplikační výzvy a integraci požadavků klientů do vývojového procesu.
- ASID | Trendy 2024 – Diskuze Americké společnosti interiérových designérů o aktuálních trendech ovlivňujících interiérový design. Témata zahrnovala hybridní pracovní prostředí, propojení udržitelnosti a wellness, adaptivní znovuvyužití starších budov a nové strategie v digitálním marketingu za použití AI.
Tisková zpráva ke stažení ZDE